FAQ

Julegaver
Julegaver købt i 2020 på nordiskeshop.dk kan byttes til og med d. 31. Januar 2021. Varen skal returneres i samme stand, som den blev modtaget. Du skal som køber selv betale for en returfrimærke/label. Julegaver kan byttes til andre produkter på vores shop, eller udbetales som gavekort/tilgodebevis. Der gives ikke penge retur. For nördiskes produkter som er købt hos nogen af vores forhandlere, henviser vi til deres respektive regler. 

FAQ betalingssystemer
________________________

#1 - Hvordan kan jeg betale hos nördiske?
Hos nördiske er vi meget fleksible og tilbyder flere forskellige måder at betale din ordre på. Vi gør vores bedste hele tiden for at imødekomme vores kunders ønskede betalingsmidler, og har derfor valgt at satse på de mest udbredte og populære betalingsmåder i Skandinavien. I dag kan du derfor betale med:

Kredit/Debitkort
Vi modtager i dag langt de fleste kredit og debitkort som der bliver brugt i verdenen. Du kan via vores check-out betale direkte med dit Visa/Dankort, Visa, Mastercard og Eurocard. Vi tager desværre ikke imod "rene" Dankort. Dvs. din Dankort skal være et "Visa/Dankort" før det kan bruges, hvilket lang de fleste kort er. (Kun 5-10% er rene Dankort i Danmark). 

Mobilepay
Hos nördiske kan du også betale med MobilePay online. Husk venligst at såfremt det er første gang du handler med MobilePay på internettet kræves der at du logger ind med dit nemid. 

Bank Overførsel:
Vi modtager også betalinger med bankoverførsler. Denne betaling foregår ved at du som kunde kan overføre ordrens beløb direkte til vores bankkonto. Bemærk venligst at denne betalingsmiddel ofte medfører længere leveringstider pg.a. overførselstiderne. Vi modtager kun betalinger i Danske Kroner ved overførsler. Det er derfor meget vigtigt ved din overførsel at du netop betaler i denne valuta. 

Betaling ved afhentning:
Såfremt du ønsker at afhente og betale dine produkter på vores kontor/lager i Thisted eller Vejle, er det også muligt at gøre dette. Vi beder jer dog om at ringe ind til os i forvejen på tlf. +45 51 72 46 55 for at aftale dette nærmere. 

Betalinger med EAN numre
Vi accepterer også betalinger med EAN numre. Såfremt du ønsker, at betale med et EAN nummer beder vi dig venligst kontakte os, ved at sende en mail til za@nordiskeshop.dk.

Betalinger med Viabill
Det er også muligt at betale med Viabill på vores webshop.

#2 - Er jeres betalingssystemer sikre?
nördiske samarbejder i dag med nogle af de største webshopsudbydere i verdenen, som dagligt har transaktioner for millioner af kroner. Alle betalinger bliver behandlet som topkrypterede, og du kan være ganske sikker på at din betaling bliver behandlet trygt og sikkert. nördiske kan ligesom andre webshops aldrig se dine kortoplysninger, og det eneste vi i bund og grund gør er at trække det beløb som du har givet os tilladelse til og reserveret til os fra din konto. Beløbet er det som svarer til din ordre. Alle vores betalinger er i øvrigt SSL krypterede, for de lidt mere teknisk specifikke kunder. 
 

#3 - Hvorfor går der nogle gange flere dage inden nördiske trækker pengene fra min konto?
nördiske er registreret i Danmark som virksomhed, og ifølge de danske regler må vi ikke trække pengene fra din konto før vi har afsendt din ordre. Da vi ikke altid har alle produkterne på lager kan der nogle gange gå 2-3 hverdage inden vi kan sende din ordre, og derfor går der lidt tid inden vi hæver pengene fra din konto.


FAQ
diverse

____________________________

Hvad koster porto?
Portoen koster 29,- kr for bestillinger der skal leveres i Danmark. Såfremt at bestillingen skal sendes udenlands er portoen 39 kr,-. 

Kan pakken sendes til en anden adresse end min egen?
Ja selvfølgelig. Bare husk at anføre en anden leverings adresse ved din bestilling / check-out. Mange benytter denne mulighed for at få pakken leveret på arbejdet, eller som en gave til en anden person.

Kan jeg spore min pakke (track&trace)?
Ved vores leveringsmetode som vi benytter os af hos Post Nord, er det desværre ikke muligt at få pakken sporet. Såfremt din ordre inkludere en ramme, vil du modtage et T&T nummer på enten din mail eller SMS besked.

Kan jeg købe pakken som gave og få jer til at sende den for mig?
Det kan du tro. Husk blot at skrive i bestillingskommentaren at det er en gave og med evt. en lille tekst, så skal vi nok sørge for at den kommer med i pakken.

Kan jeg købe gavekort til Nördiske?
Ja - Du finder "Gavekort" i vores menu, hvor du kan vælge imellem beløb på 100, 250, 500 eller 1000 DKK. Du modtager gavekortet som et print selv kort, men du har også mulighed for at få det sendt til dig eller til en du holder af.

Kan i lave plakater efter mit eget ønske?
nördiske er ofte åbne for ønsker, og såfremt du mener at vi mangler netop din by i vores kollektioner kan vi altid kontaktes på hej@nordiskeshop.dk. 

Kan jeg bestille plakater i andre størrelser end dem i har anført?
Vi er også åbne for at printe jeres plakater i andre størrelser end dem som vi har anført på siden. Priserne er altid en afrundning op til den nærmeste størrelse. Ønsker du f.eks. en A4 plakat, hvor vi har 30x40 CM som den tætteste størrelse, vil plakaten have den samme pris som en 30x40 CM plakat. Kontakt os på hej@nordiskeshop.dk for mere info omkring dette.

Tilbyder i erhvervs løsninger?
Ja! nördiske har også en B2B afdeling hvor vi sælger vores produkter til hoteller, lejlighedskomplekser, restauranter, cafeer, skoler og meget mere. Såfremt at du ønsker at forhandle vores plakater er dette også en mulighed - kontakt os meget gerne på hej@nordiskeshop.dk for mere info omkring B2B.

Hvad skal jeg gøre hvis min ordre ikke dukker op?
Såfremt at din ordre imod alle forventninger desværre ikke er dukket op, bedes du kontakte os snarest. Vi kan kontaktes via vores livechat på siden, kontaktformular på shoppen, Facebook, vores e-mail hej@nordiskeshop.dk eller tlf. + 45 51 72 46 55

Hvordan er papirkvaliteten på jeres produkter?
Alle vores plakater bliver printet på 190 0g HQ Glossy papir for den bedste finish og resultat.

Hvordan skal min plakat opbevares?
Papir er et levende materiale som er meget følsom overfor sollys og fugt. Vi anbefaler at man ikke opbevarer plakater i fugtige omgivelser eller i direkte sollys, da dette kan være medvirkende til at papiret tager fugt ind og begynder at krølle. Vi anbefaler, som et alternativ, at man opklæber eller laminerer plakaten for at sikre sig bedst muligt.

Kan jeg købe jeres produkter i butikker?
Ja, vores produkter bliver forhandlet i adskillige fysiske butikker. Du kan findes vores samlede forhandlerliste her: https://nordiskeshop.dk/pages/forhandlere

Hvordan kontakter jeg jer?
Vi kan kontaktes via vores livechat på siden, kontaktformular på shoppen, vores e-mail hej@nordiskeshop.dk eller tlf. + 45 51 72 46 55. Desuden svarer vi også på beskeder via vores officielle Facebook og Instagram profiler.